Cemil Kızılkaya Silivrispor Açıklaması: Sahte Kabadayılar!
Silivrispor Başkanı Cemil Kızılkaya, eski başkan Akgün Duru’ya çok sert yanıt verdi: “Kulübün 42.5 milyon borcu var, sahte kabadayılığa gerek yok.”
Silivrispor Kulüp Başkanı Cemil Kızılkaya, kulübün eski başkanlarından Akgün Duru’nun sosyal medya platformları üzerinden yaptığı eleştirel açıklamalara çok sert ve net bir dille yanıt verdi.
Kızılkaya, kulübün perde arkasındaki mali durumunu, biriken personel alacaklarını, geçmiş yönetimlerin hatalarını ve yeni dönemin transfer stratejilerini tek tek masaya yatırdı. Gündeme adeta bir bomba gibi düşen bu Cemil Kızılkaya Silivrispor açıklaması, ilçedeki spor kamuoyunda çok geniş bir yankı uyandırırken, geçmiş dönemlerde yapılan idari hataları da tüm çıplaklığıyla gün yüzüne çıkardı.
Göreve geldikleri ilk andan itibaren çok ciddi ve içinden çıkılması zor bir mali tabloyla karşı karşıya kaldıklarını dile getiren Cemil Kızılkaya, kulübün güncel toplam borcunun tam 42,5 milyon Türk Lirası olduğunu açıkladı. Eski yönetimlerin transfer süreçlerini doğru yönetemediğini belirten Kızılkaya, “Bizden önceki kulüp başkanları maalesef idari anlamda tamamen çuvalladılar.
Kulübü bu denli büyük bir çıkmazın içerisine sürükleyip bıraktılar. Biz yönetim kurulu olarak bu transfer sürecinde kesinlikle acele karar vermeyeceğiz, kulübün geleceği adına en doğru hamleleri yapacağız” diyerek yeni dönemin şeffaf yol haritasını çizdi.
Silivri yerel spor basınında geniş yer bulan açıklamalarda kulübün finansal sürdürülebilirliğinin nasıl baltalandığı net verilerle anlatıldı. Kızılkaya, geçmiş borçların yapılandırılması sürecinde taraftarların ve gerçek kulüp sevdalılarının kulübe omuz vermesi gereken bir süreçten geçildiğini belirtti.
Eski Başkan Akgün Duru’nun sosyal medyadaki çıkışlarına değinen Kızılkaya, kulüpte adaletsiz bir savunma yapıldığını belirterek şu ifadeleri kullandı: “Kendisi internet üzerinden bir yorum yapmış, neden sadece iki kişiyi ısrarla savunuyor anlamış değilim. Bu kulübün emektar altyapı hocaları tam 8 aydır tek bir kuruş bile maaş alamıyor.
Herkesi kapsayıcı, kulübün genel menfaatlerini düşünen dürüst bir şey söylememiş. Sadece iki kişiyi öne sürerek konuşmuş, demek ki burada kişisel bir çıkar ilişkisi var. Kulübün tam 42 buçuk milyon lira borcu var diyorum. Eski başkan Nuri Çolakoğlu kulübü ibra ederken nedense bu resmi rakamları yazmadı. Eğer gerçekten iddia edildiği gibi Silivrisporlu isen, sadece iki kişinin değil, kulüpteki bütün çalışanların, altyapıdaki emekçilerin hakkını savunursun.
Bu 42 buçuk milyon liralık devasa borç neden oldu? Bu borcu kim yaptı? Zamanında adamı desteklediler, ‘arkandayız, yanındayız’ dediler, sonra aynı adama küfrettiler. Bu ikiyüzlü yaklaşımlar Silivrispor camiasına yakışır mı? Asla yakışmaz.”
Açıklamalarında kulüpten alacağı olan eski teknik kadro ve oyuncularla ilgili de konuşan Kızılkaya, isim vermeden süreçlerin şeffaf yürütülmediğini ima etti. “Biz güya kimseyi çağırmamışız, arkalarından iş çevirmişiz gibi konuşuyorlar. Ekrem Kavak’la bizzat ben oturdum, görüştüm. Kendisine kulübün mali durumunu anlatarak ne kadar indirim yapabileceğini sordum. Kendisinin 650 bin lira alacağı varmış.
Öte yandan Özgür Bey beni bir kez bile aramadı, yeni yönetimimize arama tenezzülünde dahi bulunmadı. Ekrem Bey ise kendisi aradı, geldi, oturduk medenice görüştük. Özgür Hoca’yı hiçbir zaman kötülemedim ancak kendisi bana bir hayırlı olsuna bile dönmedi. Bir yıldır parasını alamıyormuş. O zaman gidip o dönem görev yapan 3 tane başkana soracaksın, Özgür Bey’in avukatı gibi davranan sosyal medyadaki kişilere soracaksın. Bu borcu ben mi yaptım, bu benim dönemimin borcu mu? 4-5 hafta kulübü çalıştırmış, koca bir yıllığını istemiş. Hakkı mıdır, hukuken hakkıdır, ona bir şey demiyorum” dedi.
Eski başkan Akgün Duru’ya yönelik eleştirilerinin dozunu her geçen dakika artıran Cemil Kızılkaya, kulübe kendi cebinden yaptığı büyük maddi fedakarlığı da tüm Silivri halkının önüne serdi: “Akgün Bey’e şahsı adına kötü bir söz söylemek istemiyorum ama kimse kusura bakmasın, dışarıdan sahte kabadayılığa gerek yok. Benim adım Cemil Kızılkaya. Ben bu kulüp yaşasın diye Şubat ayına tam 40 milyon liralık şahsi çekimi verdim ve bu devasa parayı kulübe doğrudan bağışladım. Varsa öyle bir yiğit, kulübü çok sevdiğini iddia eden yürekli birileri, bana Mart’a Nisan’a kişisel çek versin de hadi onları göreyim. Ben bu parayı başkalarına yedirmeyeceğim. Kendi dönemimde kulübün başarısı için son kuruşuna kadar harcayacağım, resmi olarak defterlere yazacağım. Benim dönemimde herkes ihya olacak, kulübün çehresi değişecek.”
Hocaların ve futbolcuların aylardır tek kuruş alamadığını hatırlatan Kızılkaya, ödeme planında önceliğin her zaman sahada ter döken gerçek emekçiler olduğunu vurguladı. Kızılkaya, “Önce futbolcuların ve altyapı hocalarının parasını öderim. Murat Yıldız ve Serdal Şahin en son parası ödenecek kişilerdir. Önce sahaya çıkan topçular alacaklarını alacak. Eski yöneticilerden Metin Bey ödemeleri yapmaya başladı, Nuri Başkan da ödemeleri yapıyor sağ olsunlar. Allah razı olsun Metin Bey’den, hiç yoktan yere eski borç ödemesini kabul etti ve şu an ödüyor. Allah bin kere razı olsun” diyerek borçların eritilmeye başlandığını müjdeledi.
Son olarak kulüp üzerinden prim yapmaya çalışan yerel çevrelere çok sert bir gözdağı veren Silivrispor Başkanı Cemil Kızılkaya, sözlerini şu tarihi cümlelerle tamamladı: “Bu kulübü geçmişte rezil rüsva edenler artık bir dursunlar, bir adım geri çekilsinler. Eğer ben kendimi bozarsam, bu ilçede çok insanı bozmak zorunda kalırım. Kendimi bozmak, kalp kırmak istemiyorum. Kimsenin bu kulüpte bir kuruş alacağı kalmaz, hak eden herkes zamanı gelince hakkını alacaktır. Ancak her şey bir sıra ve plan dahilinde zamanla olur. Kulübü bilmezsiniz, kulüp binasına gelmezsiniz, buradaki idari işleyişi bilmezsiniz; sonra çıkıp bilip bilmeden dışarıdan nara atarsınız. Ben çok konuşan boş laflara değil, icraata bakarım. Hiç kimse Cemil Kızılkaya’ya parmak sallayamaz. Sokak ağzıyla koskoca Silivrispor Kulübü yönetilmez.”





